Svjetski dan prevencije zlostavljanja djece i Svjetski dan djece

Svake godine u studenome obilježavamo dva važna datuma posvećena dobrobiti i pravima djece – Svjetski dan prevencije zlostavljanja djece (19. studenoga) i Svjetski dan djece (20. studenoga). Ovi dani podsjećaju nas na važnost zajedničkog djelovanja u zaštiti djece od zlostavljanja te promicanju njihovih prava, dužnosti i sretnog djetinjstva. Kroz različite aktivnosti u našoj školi, potičemo svijest o ovim ključnim temama i jačamo odgovornost svih nas u stvaranju sigurnijeg i pravednijeg okruženja za djecu.

Učenici 8.a i 8.b su na satu Likovne kulture izradili plakate kojima su poručili kako se oduprijeti nagovoru vršnjaka na nepoželjne oblike ponašanja.

Učenici 2.a razreda, pod vodstvom učiteljica Anje i Ive, na kreativan su način obilježili Svjetski dan prevencije zlostavljanja djece i Svjetski dan djece kroz aktivnosti na Satu razrednika, na satu Hrvatskog jezika i u produženom boravku.

Tijekom Sata razrednika učenici su razgovarali o značenju riječi prevencija i zlostavljanje. Razgovarali su o tome zašto je važna prevencija i zašto je važno prijaviti odrasloj osobi sumnju na zlostavljanje. Također, prisjetili smo se načina na koji možemo reagirati u slučaju vršnjačkog nasilja.

Na satu su interpretirali pjesmu Grigora Viteza Pjesma za svu djecu svijeta, posebno se osvrnuvši na stihove:

Ima takva pjesma.
Ona još nije sastavljena,
samo pojedine njene riječi
ponavljaju djeca u igri i u srcu
u svim zemljama svijeta.

Vođeni ovim stihovima, učenici su u aktivnosti “oluja ideja” iznosili koje su to riječi koje djeca u cijelom svijetu izgovaraju s ljubavlju i veseljem. Nakon toga, samostalno ili u skupinama, osmislili su vlastite pjesme za svu djecu svijeta (napomena – kako bi se očuvao dječji izričaj, učiteljica nije intervenirala u jezične i stilske pogreške).

U produženom boravku, kroz Igru tišine, zapisivali su svoje asocijacije na temu Dijete je….

Sve ove aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika 2024., čime su učenici razvijali empatiju, kreativnost i svijest o univerzalnim dječjim pravima.

Pjesma koju djeca znaju by IVA Palčić Strčić