Dana 6. veljače, diljem svijeta obilježavao se Dan sigurnijeg interneta s ciljem podizanja svijesti o sigurnijoj upotrebi interneta, posebno među djecom i mladima. Ovaj dan pruža priliku za promicanje sigurnih online praksi, educiranje o kibernetičkoj sigurnosti te poticanje razgovora o važnosti zaštite privatnosti i podataka na internetu.
U sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta, škola je organizirala različite aktivnosti usmjerene na edukaciju učenika o sigurnom korištenju interneta.
Učenici trećeg razreda sudjelovali su u dvjema edukativnim radionicama pod vodstvom učiteljice Sandre Žnidarić. Kroz igru na prvoj radionici, učenici su učili kako koristiti internet na siguran način, dok su na drugoj radionici razvijali svijest o važnosti balansiranja vremena provedenog pred ekranom i vremena provedenog u drugim aktivnostima. Učenici četvrtog razreda, zajedno s učiteljicom Boženom Ukić, raspravljali su o zdravijim načinima provođenja slobodnog vremena, naglašavajući važnost igre uživo s prijateljima.
Učenici od 5. do 8. razreda također su sudjelovali u obilježavanju ovog važnog dana. Prisustvovali su na radionicama “Tko sam ja”, “Kako biti ljubazan” i “Uznemirujuć sadržaj na internetu”. Radionice su dio kurikuluma Budi internet genijalac koji je nastao u suradnji tvrtke Google, organizacije The Net Safety Collaborative i saveza Internet Keep Safe Coalition.
Kroz radionice, predavanja i rasprave, cilj je bio dodatno osvijestiti važnost sigurnog korištenja interneta. Nakon tih aktivnosti, učenici su stvarali plakate, digitalne plakate, stripove, igrice i druge materijale kako bi dodatno promovirali sigurnu uporabu interneta. Neke radove možete pogledati na kraju ove objave.
Stručna suradnica Mateje Pavliško je obilježavala Dan sigurnijeg interneta kroz cijeli mjesec. Kroz predavanja i radionice educirala je učenike o sigurnosti na internetu, produbljujući njihovo znanje i svijest o ovoj važnoj temi.
Učenici 1.a obilježili su Dan sigurnijeg interneta nizom edukativnih aktivnosti u sklopu projekta “Želim se dobro osjećati”. Prva aktivnost bila je ispunjavanje ankete u kojoj su učenici trebali odgovoriti na pitanja o ekranskim uređajima koje imaju u kućanstvu, o tome koliko vremena provode igrajući videoigre te o raznim opasnostima koje donosi igranje videoigara.
Zatim su učenici s učiteljicom razgovarali o najdražim videoigrama te kako se osjećaju kada ih igraju dulje vremena. Ovo su neki od osjećaja i stanja koje su učenici naveli: dobro, umorno, peku me oči, opušteno, kao da ću zaspati, počinjem škiljiti, boli me glava, osjećam se slijepo zbog plavog svijetla od ekrana, kada idem spavati u glavi mi krenu igrice, uznemireno kada me prekinu ili kada moram utišati igricu.
Slijedila je aktivnost koju je za učenike pripremio Centar za sigurniji internet. Učenici su nacrtali što najviše vole raditi u slobodno vrijeme. Te crteže stavili smo na vagu i vidjeli da skoro svi učenici uživaju u igri na zraku i različitim izvanškolskim aktivnostima, a ne u ekranskim aktivnostima. Poveo se razgovor o tome za što sve ekranski uređaji i internet mogu biti korisni (učenje, istraživanje, zabava, posao, pronalaženje zanimljivih i važnih informacija). Na kraju su učenici zaključili da ne treba pretjerivati u ekranskim aktivnostima, ali niti ih u potpunosti izbjegavati – važna je ravnoteža.
Učenici su zaigrali i igru Dabrica Darka Udruge Suradnici u učenju te naučili još ponešto o sigurnom korištenju interneta. U sklopu završne evaluacije, učenici su nacrtali ili napisali što su naučili povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta.
DSI 1.a
Kvizovi o sigurnom korištenju interneta