Dan broja π (pi) obično se obilježava 14. ožujka ( odnosno March(3), 14th), što odgovara približnoj vrijednosti ovog neobičnog i beskonačnog broja. No, kako bi unijeli dozu kreativnosti i istraživačkog duha u svoje učionice, s učenicima petog, šestog, sedmog i osmog razreda organizirali smo niz radionica i aktivnosti na temu broja π.
Jedna od najzanimljivijih aktivnosti koja je privukla pažnju učenika bila je istraživanje na koji način se može broj π zapisati pomoću boja. Tako su učenici za svaku znamenku broja π odabrali drugu boju, stvarajući svojevrsnu vizualnu reprezentaciju ovog matematičkog fenomena.
Nadalje, koristili smo i različite smjerove, kako bi broj π, vizualno prikazali. Ovdje smo dodatno zapisali broj π u bazi 8. Jedna od posebno zanimljivih aktivnosti bila je pokušaj “uglazbljivanja” broja π. Učenici su prvo zapisali broj π u već pomenutoj bazi 8, a zatim su svakoj znamenci dodijelili odgovarajući ton. Kroz ovaj glazbeni eksperiment, učenici su otkrili ritam i harmoniju koji leže u samom temelju matematike.
Za ovu aktivnost koristili smo besplatni online alat Bandlaba.
Ove radionice nisu samo pružile zabavu i kreativnost, već su također potaknule učenike da razviju dublje razumijevanje matematike i njenih primjena. Kroz istraživački pristup, učenici su razvili vještine rješavanja problema, kritičkog razmišljanja i timskog rada.
Kada je riječ o obrazovanju, kreativnost i inovacija igraju ključnu ulogu u poticanju učenja. Organiziranje aktivnosti poput ovih ne samo da čini učenje zabavnim, već također pomaže u stvaranju dubljih veza između apstraktnih koncepta i stvarnog svijeta.
Na kraju ovog dana, učenici su otišli iz škole s osmijehom na licu, obogaćeni novim spoznajama i iskustvima. A možda je najvažnije od svega, probudili su znatiželju i ljubav prema matematici koja će ih pratiti kroz cijeli njihov obrazovni put.