U našoj školi s velikim entuzijazmom obilježili smo Europski dan jezika kroz niz kreativnih i edukativnih aktivnosti, uključujući i rad na satima stranih jezika te u razrednoj nastavi.
Aktivnosti na satovima stranih jezika
Na satu njemačkog jezika, učenici mlađih razreda, pod vodstvom učiteljice Zrinke Grgić, kroz “oluju ideja” pokazali su koliko njemačkih riječi su već naučili. Stariji učenici koristili su prste svojih ruku kako bi zapisali riječi važne za njihovu obitelj, prijatelje i školu.
Učenici 5. a i 5. b razreda, na izvannastavnoj aktivnosti Malo nizozemskog koju vodi učiteljica Ana Marija Žagar, izradili su plakat s osnovnim nizozemskim izrazima za predstavljanje. Plakat su ukrasili fotografijama i naljepnicama koje simboliziraju nizozemsku kulturu.
Učenici 3. b razreda, na satu engleskog jezika s učiteljicom Suzanom Rajković, izrađivali su maštovita “jezična čudovišta” koja govore različite europske jezike. Ova je aktivnost potaknula njihov interes za učenje stranih jezika.
Učenici 5. i 6. razreda, pod vodstvom učiteljice Katarine Ivanjek, obilježili su ovaj dan gledanjem videa o europskim jezicima te rješavanjem kvizova o jezicima Europe. Vježbali su čitanje “tongue twistera” i sudjelovali u interaktivnim vježbama koje su istraživale razlike u jezicima Europe kroz povijest.
Aktivnosti u razrednoj nastavi
U 1. b razredu, pod vodstvom učiteljice Ane Rončević, učenici su razgovarali o važnosti učenja jezika i izrađivali radne listiće s državama i zastavama Europe. Naučili su prepoznati oblike država i pronaći ih na karti.
Učenici 2. a razreda, zajedno s učiteljicom Ivom Palčić Strčić, obilježili su Europski dan jezika u sklopu međunarodnog eTwinning projekta Enjoy Languages Together!, čije su autorice Irina Arhipova iz Latvije i Beata Leszczuk iz Poljske. 26. rujna sudjelovali su u online konferenciji na kojoj su sudionike pozdravili na hrvatskom jeziku te otpjevali jednu strofu pjesme Kada si sretan. Na satu Likovne kulture, tehnikom mozaika izradili su zastave nekoliko europskih država, partnera u projektu, te napisali nazive tih država na hrvatskom i na jeziku tih zemalja. Snimili su videozapis s pozdravima na hrvatskom i jezicima nekih partnera projekta te otpjevali Jesensku pjesmu na hrvatskom znakovnom jeziku. Učenici će nastaviti sudjelovati u projektu do prosinca 2024. godine.
U 2. a razredu, učiteljica produženog boravka Anja Filjar organizirala je igru tišine, u kojoj su učenici povezivali zastave europskih država s pozdravom “Dobar dan” na jeziku te zemlje.
U 2. c razredu, pod vodstvom učiteljice produženog boravka Lare Buhin, učenici su crtali zastave nekoliko europskih država te učili kako se kaže “Dobar dan” na jezicima tih zemalja.
U 3. b razredu, zajedno s učiteljicom Adelom Bašnec, učenici su odigrali kviz spajanja jezika na hrvatskom i drugim europskim jezicima. Razgovarali su o važnosti učenja stranih jezika, otkrivali nova zanimanja koja zahtijevaju poznavanje jezika i izrađivali umne mape europskih jezika sa zastavama država u kojima se oni govore.
Učenici 4. a i 4. b razreda, pod vodstvom učiteljice Mirne Deskar, u produženom boravku obilježili su Europski dan jezika kroz Montessori igru tišine. Učenici su pridruživali zastave državama te pokušavali pogoditi kako se u tim jezicima kaže “Volim te”. Kod kuće su istraživali izraze “Bok”, “Dobar dan”, “Doviđenja” i “Hvala” na različitim jezicima.
Ove aktivnosti dodatno su osvijestile učenike o jezičnoj raznolikosti Europe te potaknule njihovu znatiželju i interes za učenje stranih jezika.
Europski dan jezika 2024