Stručna suradnica pedagoginja Tjaša Juraković Antolić i profesorica biologije Katarina Peterlin i ove su nastavne godine održale izlaganje i radionicu pod nazivom Pubertet ili kako ga preživjeti?. Izlaganje je bilo namijenjeno učenicima petih razreda, odnosno učenicima koji već jesu ili će tek zakoračili u najburnije razdoblje svog života zvano pubertet.
Cilj izlaganja bio je upoznati naše učenike s terminom pubertet ili pubertas što znači muževnost ili spolna zrelost i osvijestiti fizičke, biološke i emocionalne promjene koje se događaju u tom periodu. Tijekom izlaganja pedagoginja i profesorica biologije naglasak su stavile na razgovor, analizu, razmjenu iskustava te odgovorile učenicima na mnogobrojna pitanja koja su bila usko vezana uz promjene do kojih dolazi kod dječaka i djevojčica. Kako bi naši učenici rekli, djevojčice postaju žene, a dječaci muškarci.
S obzirom na to da je adolescencija ili mladenaštvo razdoblje „bura i oluja“ popraćeno nizom promjena na tijelu adolescenata i brzim promjenama raspoloženja (konflikti, sukobi s okolinom, ispitivanje granica, buntovništvo i istraživanje svijeta), u sklopu izlaganja s učenicima smo analizirali i razgovarali o karakteristikama puberteta i kako se s njima nositi. Također, naglasili smo važnost kvalitetnog odnosa s roditeljima i okolinom te razvijanje i ostvarivanje međusobnog povjerenja. Profesorica biologije naglasak je stavila na biološke promjene do kojih dolazi kod dječaka i djevojčica u pubertetu dok je pedagoginja s učenicima razgovarala o emocionalnim promjenama, važnosti kućanskih obveza, primjerenoj komunikaciji s roditeljima, izlascima, prevenciji ovisnosti i ostalim nepoznanicama s kojima se svakodnevno suočavaju.
U sklopu predavanja učenice su upoznate s time da se u ženskim toaletima nalaziti košarice s higijenskim ulošcima. Na taj način želimo poslati poruku kako pojava mjesečnice nije tabu tema, nego je nešto prirodno i normalno u životu svake djevojke.
Stručna suradnica pedagoginja Tjaša Juraković Antolić
Profesorica Biologije Katarina Peterlin