Od 28. do 30. travnja u Salzburgu su se okupili nastavnici iz 16 zemalja kako bi zajedno planirali međunarodne školske projekte. Organizator seminara bila je OeAD kao nacionalna agencija za Erasmus+ u Austriji.
55 nastavnika iz 16 zemalja sudjelovalo je na događaju, a među njima je bio naš prof. matematike i fizike, Bosiljko Đerek.
Cilj ovog seminara bilo je prvenstveno umrežavanje, odnosno povezivanje učitelja iz različitih krajeva Europe. Na samom seminaru započeti su i neki eTwining projekti, a bilo je i puno razgovora o potencijalnim partnerstvima.
Naša mlada škola, zahvaljujući naporima prof. Palčić Strčić i prof. Đereku, koji su održali početnu eTwinning radionicu za učitelje škole, sudjeluje u brojnim eTwinning projektima. Slijedeći koraci na našem projektnom putu bit će dobivanje oznake eTwinning škole, i naravno traženje partnera za Erasmus+ partnerstvo.
Ursula Panuschka, voditeljica područja Erasmus+ obrazovanja i eTwinninga u Austrijskom OeAD-u, otvorila je seminar i pozdravila okupljene nastavnike te ambasadore eTwinninga iz Albanije, Belgije i Španjolske. Michael Huber-Kirchberger i Harald Preining iz HAK Linza predstavili svoje eTwinning i Erasmus+ projekte kako bi nastavnicima pružili inspiraciju i primjere prije nego što su sudionici krenuli u prvu rundu pronalaženja ideja za projekte.
Dvodnevni program uspješno je moderirala Vesna Babaja, predstavnica OeAD-a. O eTwinning i Erasmus+ aktivnostima govorio je Frederic Bayersburg, iskusni učitelj s brojnim projektima iza sebe.
Drugi dan seminara bio je posvećen konačnom sastavljanju timova za projekte i dovršavanju koncepta projekata, koji su predstavljeni kroz kreativne prezentacije. Ukupno je nastalo devet novih međunarodnih školskih projekata. Od “Projekta književnosti u tandemu”, preko “Budućih kulturnih običaja hrane” do “Uživajte u matematici uz umjetnost i zanat”, seminar je dao poticaj za raznolikost europskih suradnji.
Općenito možemo primijetiti kako sudjelovanje učitelja na različitim međunarodnim eTwinning i Erasmus+ seminarima i radionicama pruža niz koristi:
Profesionalni razvoj – seminari i radionice pružaju priliku za učenje novih pedagoških pristupa, metoda poučavanja i tehnologija koje se mogu primijeniti u učionici. Učitelji mogu unaprijediti svoje vještine i znanja kako bi bolje podržali učenje svojih učenika.
Međunarodna suradnja – uspostava kontakta s kolegama iz drugih zemalja stvara preduvjete za međunarodne partnerske odnose. U konačnici to vodi do zajedničkog planiranja projekata, razmjene resursa i iskustava te promicanja međukulturalne razmjene među učenicima.
Inspiracija i motivacija – interakcija s drugim nastavnicima koji dijele slične interese i ciljeve potiče učitelje na nove ideje i inovativne pristupe poučavanju. Sudjelovanje na seminarima može nadahnjuje u isprobavanju novih metoda, te u prilagodbi pristupa poučavanju kako bi što bolje odgovarao potrebama učenika.
Pristup resursima – sudjelujući na seminarima i radionicama sudionici dobivaju pristup različitim resursima koji poboljšavaju kvalitetu njihove nastave.
Profesionalna podrška – sudjelovanje u međunarodnim seminarima pruža priliku za razmjenu iskustava, savjeta i najbolje prakse s drugim nastavnicima. Općenito, učitelji koji se bave projektnim aktivnostima, često nailaze na nerazumijevanje u školskim kolektivima-što od kolega, što od uprava škola, koji ne vide pozitivne promjene koje sudjelovanje u međunarodnim projektima donosi(srećom to nije situacija u našoj školi) pa ovakva podrška može pomoći učiteljima u rješavanju izazova s kojima se suočavaju u svom radu i osnaže ih u njihovoj nastavničkoj praksi.
Sudjelovanje učitelja na ovakvim seminarima izuzetno je korisno za našu školu. Iako se učitelji nerado odlučuju na ovakva usavršavanja, što zbog napornog putovanja, gubitka sati u nastavi, neizbježne administracije prije nakon i za vrijeme seminara, brojnih izvještaja i nerazumijevanja ljudi uključenih u obrazovni proces, sudjelovanje omogućuje učiteljima proširivanje horizonata, poboljšavanje nastavne praksi i doprinosi razvoju međunarodne suradnje i razumijevanja među učenicima.
Bosiljko Đerek, prof. savjetnik matematike i fizike
Scientix ambasador za RH
Science on Stage HR ambasador