Dana 11. veljače, diljem svijeta obilježavao se Dan sigurnijeg interneta s ciljem podizanja svijesti o sigurnijoj upotrebi interneta, posebno među djecom i mladima. Ovaj dan pruža priliku za promicanje sigurnih online praksi, educiranje o kibernetičkoj sigurnosti te poticanje razgovora o važnosti zaštite privatnosti i podataka na internetu.
U sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta, škola je organizirala različite aktivnosti usmjerene na edukaciju učenika o sigurnom korištenju interneta.
Učenici od 1. do 3. razreda, zajedno sa svojom učiteljicom informatike Sanjom Ivičić, aktivno su sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta – Zajedno za bolji internet kroz niz kreativnih aktivnosti i radionica.
Glavni cilj bio je podizanje svijesti o sigurnosti na internetu, istraživanje koje igrice i društvene mreže koriste djeca, te kako ih mogu koristiti na siguran način. Kroz radionice su učenici učili kako zaštititi osobne podatke tijekom igranja i komunikacije na internetu te kako prepoznati i izbjeći potencijalne opasnosti u digitalnom svijetu.
Učenici su osmislili internetskog junaka i njegovih pet pravila sigurnog ponašanja na internetu, izrađivali plakate i prezentacije, kroz koje su razvijali prezentacijske vještine, te se kreativno izražavali kroz digitalni alat Wordart, stvarajući vizualne asocijacije na Sigurni internet.
Učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost robotika obilježili su ovaj dan programiranjem interaktivnih priča na temu sigurnosti na internetu.
Na kraju su učenici provjerili svoje znanje o sigurnosti na internetu kroz Kahoot kviz, gdje su na zabavan i interaktivan način ponovili najvažnije pojmove i pravila sigurnog ponašanja na internetu.
Ove aktivnosti pomogle su učenicima da razviju odgovorno i sigurno ponašanje na internetu, a stečena znanja podijelili su sa svojim vršnjacima kako bi internet postao sigurnije mjesto za sve!
Povodom Dana sigurnijeg interneta, učenici 4.a razreda zajedno s učiteljicom razgovarali su o važnosti sigurnog korištenja interneta i mogućnosti da provedu dan bez ekrana, kako bi osvježili svoj svakodnevni život i više se posvetili aktivnostima koje uključuju stvarne interakcije. Tijekom razgovora, razmotrili su različite ideje poput igre na svježem zraku, čitanja knjiga, crtanja i bavljenja kreativnim projektima. Učiteljica je potaknula učenike da razmisle o tome kako bi se osjećali i što bi radili kad ne bi imali pristup telefonima, računalima ili televiziji, te kako takav dan može pomoći u razvijanju njihovih društvenih vještina i osobne kreativnosti. Na kraju su svi zajedno odlučili planirati aktivnosti za dan bez ekrana, uvjereni da će im to donijeti osjećaj ispunjenosti i bolje povezivanje s prijateljima i obitelji.
Učenici 1.c razreda su, nakon poučnog predavanja o internetu, krenuli u kreativnu aktivnost stvaranja svog internetskog super heroja. Učiteljica im je objasnila kako internet nudi mnoge korisne informacije, ali također može biti opasan zbog loših ljudi koji ga koriste za nepoštene svrhe. Svijest o tome kako biti siguran online i kako svi zajedno mogu doprinositi sigurnijem internetu bila je ključna poruka predavanja.
Nakon što su čuli o tome, učenici su inspirirani crtali svoje “čuvare interneta” – superheroje koji štite korisnike od opasnosti, pomažu prepoznavanju rizičnih situacija i podupiru odgovorno ponašanje.

Učenici sedmih i osmih razreda na satovima informatike su istraživali zlonamjerne softvere, hakerske napade i društveni inženjering. Prepoznali su i pokazali znanje od prije o raznim vrstama zlonamjernih softvera i kako se zaštititi od njih. Razgovarali smo o sigurnosti na internetu, prepoznaju potencijalno opasne komunikacije i istraživali su što znači kada aplikacija prilikom instalacije traži različite dozvole aplikacija. Kroz vlastite kvizove i prezentacije su pokazali stečeno znanje i razvijali kritičko razmišljanje o sigurnosnim prijetnjama u digitalnom okruženju.
Učenici 5. i 6. razreda sudjelovali su na interaktivnim radionicama o sigurnijem internetu, tijekom kojih su naučili mnogo korisnih informacija o tome kako se ponašati odgovorno na internetu i kako zaštititi svoje privatne podatke. Kroz različite aktivnosti, učenici su imali priliku razmisliti o tome što znači biti siguran na internetu i kako mogu pomoći u stvaranju pozitivnog internetskog okruženja.
Na radionicama su izradili digitalne plakate i snimili video materijale sa savjetima o tome kako internet može biti bolje i sigurnije mjesto za sve korisnike. Na plakatima su istaknuli važne poruke o zaštiti privatnosti, opasnostima od cyberbullyinga, kao i o važnosti kritičkog razmišljanja i provjere informacija koje nalaze na internetu. U videima su učenici pokazali kako se pravilno ponašati na društvenim mrežama, kako prepoznati lažne informacije i kako se nositi s negativnim iskustvima na internetu.
Kroz kreativnu izradu plakata i videa, učenici su usvojili praktične savjete koji im mogu pomoći u svakodnevnoj upotrebi interneta, a istovremeno su postali ambasadori sigurnog korištenja interneta među svojim prijateljima i obiteljima. Svi su se složili da je važno zajednički raditi na tome da internet bude mjesto pozitivnih iskustava, učenja i međusobnog poštovanja.
Stručna suradnica Mateje Pavliško je obilježavala Dan sigurnijeg interneta kroz cijeli mjesec. Kroz predavanja i radionice educirala je učenike o sigurnosti na internetu, produbljujući njihovo znanje i svijest o ovoj važnoj temi.
Učenici su zaigrali i igru Dabrica Darka Udruge Suradnici u učenju te naučili još ponešto o sigurnom korištenju interneta. U sklopu završne evaluacije, učenici su nacrtali ili napisali što su naučili povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta.
Sigurnost na internetu odgovornost svakog od nas!