Prevencija u području logopedije odnosi se na aktivnosti koje se provode na nekoliko razina od kojih svaka razina ima jasno definirane ciljeve usmjerene na dobrobit djece s komunikacijskim i govorno-jezičnim teškoćama. Prema CPLOL-u (2000) logopedska prevencija dijeli se na primarnu, sekundarnu i tercijarnu prevenciju.

Primarna prevencija obuhvaća aktivnosti umjerene na povećanje informiranosti i educiranosti zajednice, kao i uvježbavanje stručnjaka koji rade sa specifičnom populacijom. Unutar školskog okruženja stručni suradnik logoped stoga provodi edukacije i savjetovanja učitelja za provedbu primjerenog oblika školovanja, informira i educira o teškoći roditelje učenika te provodi aktivnosti usmjerene na osvještavanje školske okoline, odnosno razreda na komunikacijske potrebe svakog učenika.

Sekundarna prevencija odnosi se na metode probira i prepoznavanje kašnjenja i odstupanja u jezično-govorno-komunikacijskom razvoju te terapijske postupke koji će rezultirati uklanjanjem teškoće ili sprječavanjem njezina napredovanja. Stručni suradnik logoped provodi logopedske probire i procjene s ciljem utvrđivanja prisutnosti odstupanja u komunikacijskom i govorno-jezičnom razvoju. U terminima individualne i grupne logopedske podrške provode se intervencijski postupci usmjereni na uvježbavanje ciljanih vještina.

Tercijarna prevencija podrazumijeva različite vidove podrške koji se odnose na one mjere kojima će se podići razina kvalitete života, rada i obrazovanja osoba s jezično-govorno-komunikacijskim odstupanjima. U školi ovaj oblik prevencije odnosi se na provođenje primjerenog oblika školovanja za učenike s teškoćama u razvoju kojeg zajednički provode učitelji i stručni suradnici.

Preventivni i intervencijski postupci provode se dinamično, sukladno trenutačnim potrebama učenika koje se kontinuirano revidiraju. Tijekom školske godine se uz redovite preventivne programe provode se i individualizirane preventivne aktivnosti kreirane sukladno specifičnim potrebama pojedinog djeteta.

U petak, 21.3. održano je interaktivno predavanje za učenike razredne nastave kojim smo obilježili Svjetski dan osoba s Down sindromom.

Cilj ovog predavanja bio je podizanje svijesti o važnosti prihvaćanja različitosti i razumijevanja kako djeca s Down sindromom mogu živjeti sretnim i ispunjenim životom.
Kroz interaktivnu prezentaciju, djeca su imala priliku saznati više o tome što je Down sindrom, kako se djeca s ovim sindromom mogu razvijati i na koji način im možemo pomoći da se osjećaju uključeno i voljeno u društvu. Također, razmijenili smo vrijedne savjete o tome kako poticati inkluziju i podržavati djecu s posebnim potrebama.

Na kraju smo napravili zajedničku fotografiju šarenih čarapica da nam bude uspomena na ovaj šareni i veseli dan.

Hvala svima koji su sudjelovali i dali svoj doprinos ovoj važnoj inicijativi! Zajedno činimo korak prema društvu u kojem se svi osjećaju ravnopravno i prihvaćeno.

 

Stela Jerković

stručna suradnica logopedinja mentorica

 

Tijekom mjeseca listopada je u svim 2., 3. i 4. razredima proveden preventivni program „Pero zna čitati“ kojim je obilježen Mjesec disleksije (povodom Međunarodnog dana disleksije koji se obilježava 6.listopada).

Učenici su najprije zapisivali svoje pretpostavke o disleksiji nakon čega su čitanjem priče „Ples slova“ saznali što je zapravo disleksija. Nakon toga su nizom simulacija teksta saznali kako čitaju osobe s disleksijom te su i sami pokušali čitati na taj način. Na kraju su donijeli zaključke s kakvim se sve teškoćama nose osobe s disleksijom te na koji način im mi možemo pomoći. Učenici su se dobro zabavili i rado sudjelovali u svim aktivnostima.

Dana 24. siječnja 2024. u 2.a razredu održana radionica u sklopu preventivnoga programa “Čitam i razumijem”.

Dana 20. listopada 2023. u 3.c razredu održana je radionica u okviru preventivnoga programa “Daj mi malo vremena”. Učenici su kroz slikovnicu “Pjev riječi” pobliže upoznala teškoću mucanja i načine ophođenja s osobama koje mucaju.

 

 

Obilježen svjetski dan svjesnosti o autizmu

S učenicima razredne nastave u srijedu, 27. ožujka, obilježen je Svjetski dan svjesnosti o autizmu (2. travnja).
Učenici su sa školskom logopedinjom čitali prikladnu slikovnicu te gledali video iz perspektive desetogodišnjeg dječaka s autizmom. Nakon toga su nizom pitanja i primjera iz svog okruženja upoznali osobitosti autizma i sami došli do zaključaka kako pomoći djeci i osobama s autizmom.

Skip to content