ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAMI u školskoj godini 2025./2026.
U Osnovnoj školi Središće, tijekom nastavne godine 2025.&2026., stručna suradnica pedagoginja planira redovito i kontinuirano organizirati i realizirati preventivne programe za učenike od 1. do 8. razreda.
Preventivnim programima kod učenika jačamo zaštitni čimbenike, a time smanjujemo rizične čimbenike koji mogu imati kratkoročne ili dugoročne posljedice na fizičko, emocionalno i mentalno zdravlje naših učenika. Preventivnim programima kod učenika se razvijaju moralne vrijednosti, kritičko mišljenje, međusobno prihvaćanje uz uvažavanje različitosti, poštivanje, solidarnost, duhovne vrijednosti, zdrav način života i društveno prihvatljiva ponašanja. S obzirom da živimo u digitalno doba u kojem si više ne možemo zamisliti svakodnevicu bez digitalnih alata i mobilnih uređaja, ove nastavne godine poseban naglasak stavit ćemo na preventivne programe, odnosno pedagoške radionice s ciljem da kod učenika podignemo svijest o posljedicama svakodnevnog i višesatnog korištenja mobilnih uređaja, ali i o pozitivnim učincima istog.
Vizija i misija provedbe preventivnih programa je ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda, a pogotovo da teme pedagoških radionica približimo učenicima kroz životne primjere i svakodnevne situacije. Od iznimne nam je važnosti svaku radionicu obogatiti kreativnošću, maštovitošću, učenjem kroz igru te „pahuljicama“ i naše osobnosti.
| NAZIV PROJEKTA/ PROGRAMA | OČEKIVANI ISHODI |
NOSITELJ/ KORISNICI |
| DOBRODOŠLI U ŠKOLU |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 1. razreda |
|
UČIMO UČITI
|
Učenik: · osvijesti da je suradničko učenje vrlo produktivan način učenja · primjenjuje kreativne tehnike učenja · razvija sposobnost čitanja te sposobnost razumijevanja pročitanog · razvija pripovjedne sposobnosti kroz aktivnosti prepričavanja, pripovijedanja i spontane proizvodnje · primjenjuje tehnike učenja koje su u skladu s njegovim dominantnim stilom učenja · organizira vrijeme za učenje · poboljša navike učenja · usvojio načine logičkog razmišljanja · usvojio tehnike vođenja bilježaka |
stručna suradnica pedagoginja
stručna suradnica psihologinja
stručna suradnica logopedinja
učenici 1.-8. razreda |
| DUGA SLIČNOSTI I RAZLIČITOSTI |
Učenik: · prepoznaje sličnosti i razlike s učenicima u razredu · raspraviti o važnosti međusobnog prihvaćanja i pomaganje s obzirom na sličnosti i različitosti · prepoznati različitosti kao društveno bogatstvo te ih prihvatiti |
stručna suradnica psihologinja
učenici 2. i 3. razreda |
| PRIHVAĆANJE RAZLIČITOSTI |
Učenik: · uvažiti osobe s posebnim potrebama · komunicirati s osobama s posebnim potrebama · pomagati osobama s posebnim potrebama · razvijati empatiju · razumjeti načine funkcioniranja učenika s teškoćama čitanja · pokušava shvatiti kako je biti osoba s teškoćom čitanja |
stručna suradnica pedagoginja
stručna suradnica logopedinja
stručna suradnica psihologinja
učenici od 1. do 8. razreda |
| PRAVILAN IZBOR (Zdrava hrana je važna) |
Učenik:
izradi „tanjur“ zdrave prehrane |
stručna suradnica pedagoginja
učenici 1. razreda |
|
BUDIMO PRIJATELJI
|
Učenik: · procjenjuje važnost vještine aktivnog slušanja i komunikacije s drugima · vrednuje svoju vještinu aktivnog slušanja. · predlaže rješenja za mirno rješavanje sukoba · razvija vještine mirnog rješavanja sukoba i samokontrole · razvija komunikacijske vještine, empatiju i odgovorno ponašanje · donosi ispravne odluke · odabire način na koji će se oduprijeti vršnjačkom nagovoru · procijeni važnost uspješnog odupiranja nagovoru vršnjaka · daje primjer pravog prijateljstva · razvija osobne potencijale · razvija otvorenost za suradnju i razumijevanje |
stručna suradnica pedagoginja
stručna suradnica psihologinja
stručna suradnica knjižničarka
učenici 1. razreda i učenici od 4. do 8. razreda |
| ČAJANKA S PEDAGOGINJOM |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 1. i 2. razreda |
|
SIGURNOST U ŠKOLI Pouka djeci |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici od 1. do 8. razreda |
| PRAVDA I NEPRAVDA TE DONOŠENJE ISPRAVNIH ODLUKA |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 3. i 4. razreda |
| AKTIVNO SLUŠANJE |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 3. razreda |
| NEMOJ MI SE RUGATI |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
stručna suradnica logopedinja
učenici od 1. do 8. razreda |
| ŽELIM DISATI |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja učiteljica Katarina Kalajžić Golac
učenici 1. – 4. razreda |
| SURADNJA RODITELJA I ŠKOLE |
Roditelj:
|
stručna suradnica pedagoginja
roditelji učenika od 1. do 8. razreda |
| NEMOJ OGOVARATI |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 5. razreda |
| ALATI ZA MODERNO DOBA |
Učenici će moći:
|
stručna suradnica pedagoginja
učitelj hrvatskog jezika, Marko Prpić
učenici 6. razreda |
| MOJE JAKE I SLABE STRANE |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 6. razreda |
| PROMJENE DO KOJIH DOLAZI U PERIODU PUBERTETA |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učiteljica biologije, Katarina Peterlin
učenici 6. razreda |
| #SVOJA |
Učenik:
|
stručna suradnica knjižničarka, stručna suradnica psihologinja, stručna suradnica pedagoginja, stručna suradnica logopedinja
učenice od 5.-8. razreda |
|
KAKO SE ODUPRIJETI NAGOVORU VRŠNJAKA I PREVENCIJA TRGOVANJA LJUDIMA |
Učenik:
|
stručna suradnica pedagoginja
učenici 5. i 6. razreda |
| SIGURNI NA INTERNETU I PREVENCIJA ELEKTRONIČKOG NASILJA |
Učenik: · uz pomoć učitelja odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka · odgovorno i sigurno se koristi programima i uređajima · razlikuje sigurne od nesigurnih situacija u zajednici i opisuje kako postupiti u rizičnim situacijama · prihvaća i obrazlaže važnost društvenih normi i pravila · analizira opasnosti koje mogu nastupiti pri uporabi računala i interneta te pravilno na njih reagira · pronalazi i vrednuje informacije |
stručna suradnica pedagoginja
stručna suradnica knjižničarka
učenici od 1. do 8. razreda |