ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAMI u školskoj godini 2025./2026.
U Osnovnoj školi Središće, tijekom nastavne godine 2025.&2026., stručna suradnica pedagoginja planira redovito i kontinuirano organizirati i realizirati preventivne programe za učenike od 1. do 8. razreda.
Preventivnim programima kod učenika jačamo zaštitni čimbenike, a time smanjujemo rizične čimbenike koji mogu imati kratkoročne ili dugoročne posljedice na fizičko, emocionalno i mentalno zdravlje naših učenika. Preventivnim programima kod učenika se razvijaju moralne vrijednosti, kritičko mišljenje, međusobno prihvaćanje uz uvažavanje različitosti, poštivanje, solidarnost, duhovne vrijednosti, zdrav način života i društveno prihvatljiva ponašanja. S obzirom da živimo u digitalno doba u kojem si više ne možemo zamisliti svakodnevicu bez digitalnih alata i mobilnih uređaja, ove nastavne godine poseban naglasak stavit ćemo na preventivne programe, odnosno pedagoške radionice s ciljem da kod učenika podignemo svijest o posljedicama svakodnevnog i višesatnog korištenja mobilnih uređaja, ali i o pozitivnim učincima istog.
Vizija i misija provedbe preventivnih programa je ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda, a pogotovo da teme pedagoških radionica približimo učenicima kroz životne primjere i svakodnevne situacije. Od iznimne nam je važnosti svaku radionicu obogatiti kreativnošću, maštovitošću, učenjem kroz igru te „pahuljicama“ i naše osobnosti.
| NAZIV PROJEKTA/ PROGRAMA | OČEKIVANI ISHODI | NOSITELJ/ KORISNICI | 
| DOBRODOŠLI U ŠKOLU | Učenik: 
 | 
 stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 1. razreda | 
| UČIMO UČITI 
 | Učenik: · osvijesti da je suradničko učenje vrlo produktivan način učenja · primjenjuje kreativne tehnike učenja · razvija sposobnost čitanja te sposobnost razumijevanja pročitanog · razvija pripovjedne sposobnosti kroz aktivnosti prepričavanja, pripovijedanja i spontane proizvodnje · primjenjuje tehnike učenja koje su u skladu s njegovim dominantnim stilom učenja · organizira vrijeme za učenje · poboljša navike učenja · usvojio načine logičkog razmišljanja · usvojio tehnike vođenja bilježaka | stručna suradnica pedagoginja 
 stručna suradnica psihologinja 
 stručna suradnica logopedinja 
 učenici 1.-8. razreda | 
| DUGA SLIČNOSTI I RAZLIČITOSTI | Učenik: · prepoznaje sličnosti i razlike s učenicima u razredu · raspraviti o važnosti međusobnog prihvaćanja i pomaganje s obzirom na sličnosti i različitosti · prepoznati različitosti kao društveno bogatstvo te ih prihvatiti | stručna suradnica psihologinja 
 učenici 2. i 3. razreda | 
| PRIHVAĆANJE RAZLIČITOSTI | Učenik: · uvažiti osobe s posebnim potrebama · komunicirati s osobama s posebnim potrebama · pomagati osobama s posebnim potrebama · razvijati empatiju · razumjeti načine funkcioniranja učenika s teškoćama čitanja · pokušava shvatiti kako je biti osoba s teškoćom čitanja | stručna suradnica pedagoginja 
 stručna suradnica logopedinja 
 stručna suradnica psihologinja 
 učenici od 1. do 8. razreda | 
| PRAVILAN IZBOR (Zdrava hrana je važna) | Učenik: 
 izradi „tanjur“ zdrave prehrane | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 1. razreda | 
| BUDIMO PRIJATELJI 
 
 | Učenik: · procjenjuje važnost vještine aktivnog slušanja i komunikacije s drugima · vrednuje svoju vještinu aktivnog slušanja. · predlaže rješenja za mirno rješavanje sukoba · razvija vještine mirnog rješavanja sukoba i samokontrole · razvija komunikacijske vještine, empatiju i odgovorno ponašanje · donosi ispravne odluke · odabire način na koji će se oduprijeti vršnjačkom nagovoru · procijeni važnost uspješnog odupiranja nagovoru vršnjaka · daje primjer pravog prijateljstva · razvija osobne potencijale · razvija otvorenost za suradnju i razumijevanje | stručna suradnica pedagoginja 
 stručna suradnica psihologinja 
 stručna suradnica knjižničarka 
 učenici 1. razreda i učenici od 4. do 8. razreda | 
| ČAJANKA S PEDAGOGINJOM | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 1. i 2. razreda | 
| SIGURNOST U ŠKOLI Pouka djeci | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici od 1. do 8. razreda | 
| PRAVDA I NEPRAVDA TE DONOŠENJE ISPRAVNIH ODLUKA | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 3. i 4. razreda | 
| AKTIVNO SLUŠANJE | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 3. razreda | 
| NEMOJ MI SE RUGATI | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 stručna suradnica logopedinja 
 učenici od 1. do 8. razreda | 
| ŽELIM DISATI | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja učiteljica Katarina Kalajžić Golac 
 učenici 1. – 4. razreda | 
| SURADNJA RODITELJA I ŠKOLE | Roditelj: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 roditelji učenika od 1. do 8. razreda | 
| NEMOJ OGOVARATI | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 5. razreda | 
| ALATI ZA MODERNO DOBA | Učenici će moći: 
 
 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učitelj hrvatskog jezika, Marko Prpić 
 učenici 6. razreda | 
| MOJE JAKE I SLABE STRANE | Učenik: 
 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 6. razreda | 
| PROMJENE DO KOJIH DOLAZI U PERIODU PUBERTETA | Učenik: 
 | stručna suradnica pedagoginja 
 učiteljica biologije, Katarina Peterlin 
 učenici 6. razreda | 
| #SVOJA | Učenik: 
 | stručna suradnica knjižničarka, stručna suradnica psihologinja, stručna suradnica pedagoginja, stručna suradnica logopedinja 
 učenice od 5.-8. razreda | 
| 
 
 
 
 
 KAKO SE ODUPRIJETI NAGOVORU VRŠNJAKA I PREVENCIJA TRGOVANJA LJUDIMA | Učenik: 
 | 
 
 
 
 
 stručna suradnica pedagoginja 
 učenici 5. i 6. razreda | 
| SIGURNI NA INTERNETU I PREVENCIJA ELEKTRONIČKOG NASILJA | Učenik: · uz pomoć učitelja odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka · odgovorno i sigurno se koristi programima i uređajima · razlikuje sigurne od nesigurnih situacija u zajednici i opisuje kako postupiti u rizičnim situacijama · prihvaća i obrazlaže važnost društvenih normi i pravila · analizira opasnosti koje mogu nastupiti pri uporabi računala i interneta te pravilno na njih reagira · pronalazi i vrednuje informacije | 
 
 
 
 stručna suradnica pedagoginja 
 stručna suradnica knjižničarka 
 učenici od 1. do 8. razreda | 
