U utorak, 13. svibnja, učenici 6.a i 6.b razreda sudjelovali su na izvanučioničkoj nastavi hrvatskoga jezika i povijesti, koja je ove godine organizirana na otoku Krku – pravoj riznici hrvatske jezične i kulturne baštine.
Putovanje je započelo u Puntu, odakle su se učenici brodom zaputili na otok Košljun. Na tom malenom otočiću razgledali su franjevački samostan, crkvu i bogati muzejski postav koji svjedoči o višestoljetnoj povijesti, duhovnosti i kulturi ovoga kraja.
Nastavak poučnog putovanja slijedio je u Jurandvoru, gdje su posjetili crkvu svete Lucije – mjesto gdje je pronađena Bašćanska ploča, dragulj u kruni hrvatske pismenosti. Učenici su se tako izravno upoznali s pojmovima trojezičnosti (staroslavenski, starohrvatski, latinski) i tropismenosti (glagoljica, latinica, hrvatska ćirilica), koji su važni za razumijevanje razvoja hrvatskog jezika. Uz stručno vodstvo, prepoznali su značaj Bašćanske ploče kao jezičnog, povijesnog i pravnog dokumenta, domovnice hrvatskoga naroda.
Dan su završili šetnjom gradom Krkom, gdje su imali priliku osjetiti duh i bogatstvo lokalne kulturne baštine.
Ova je izvanučionička nastava omogućila učenicima ne samo produbljivanje znanja o hrvatskom jeziku i njegovoj povijesti, već i razvoj osjetljivosti za očuvanje nacionalne kulturne baštine. U skladu s odgojno-obrazovnim ishodima kurikula, učenici su aktivno uočavali jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz povijest.
Ivana Trucek i Marko Prpić, učitelji hrvatskoga jezika
Tajana Beribak Gačić, učiteljica povijesti