Sudjelovanje u međunarodnom projektu Čitanje ne poznaje granice

14. lipnja 2025.

U Osnovnoj školi Središće ove je nastavne godine s velikim entuzijazmom proveden međunarodni projekt “Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja”, koji već niz godina spaja učenike iz Hrvatske i Slovenije kroz čitanje, stvaralaštvo i suradnju. Cilj projekta je poticanje čitanja na materinskom jeziku te upoznavanje kulturnih i jezičnih sličnosti i razlika između dviju zemalja.

Projekt su u OŠ Središće provodile učiteljice 2.a razreda Iva Palčić Strčić i Anja Filjar, učiteljica 2.c razreda Lara Buhin te knjižničarka Mateja Pavliško.

Na samom početku, učenici su istraživali Republiku Sloveniju, crtali i uspoređivali slovensku i hrvatsku zastavu, učili prve riječi na slovenskom jeziku, poput pozdrava “Dobar dan!” i upoznavali sličnosti između dvaju naroda.

U sklopu projekta čitale su se slikovnice slovenskih autora, poput Tatjane Kokalj (Puževi na praznicima), Jane Bauer (Kako prestrašiti čudovište, Ding dong priče), Leopolda Suhodolčana (Tapatapatavko), Neli Kodrič Filipić (Djevojčica i div), Ide Mlakar Črnič (U blizini živi djevojčica) i zbirke priča Ele Peroci Djeco, laku noć.

Čitanje je bilo samo polazište – učenici su nakon svake priče razgovarali o pročitanome, izražavali osjećaje, crtali, pisali vlastite priče, opisivali likove i događaje. Posebno su uživali u stvaranju loga projekta, gdje je svaka škola izradila svoju polovicu, a konačni spoj simbolizirao je prijateljstvo i povezanost bez granica. Također su izradili straničnike kao male poklone za svoje partnere iz Maribora.

Uz likovno i literarno izražavanje, učenici su sudjelovali u raznim kreativnim igrama. Tako su nakon čitanja Ding dong priča crtali vlastita vrata i zamišljene posjetitelje, a priča Kako prestrašiti čudovište poslužila je kao inspiracija za igru “Lovci na čudovišta”, gdje su tražili tragove, crtali i opisivali svoja izmišljena bića. Kroz igru “Oluja straha i hrabrosti” istraživali su zvukove koji ih podsjećaju na osjećaje straha i hrabrosti.

Projekt je uključivao i virtualne susrete, a posebno se ističe zajedničko čitanje priče U blizini živi djevojčica putem Zooma 5. veljače, povodom Svjetskog dana čitanja naglas. Tada su učenici imali priliku istodobno čitati i slušati priču sa svojim vršnjacima iz Slovenije.

Kruna projekta dogodila se 12. lipnja – partnerska škola iz Maribora posjetila je OŠ Središće, a učenici su zajedno sudjelovali u nizu aktivnosti, upoznali se uživo, razmijenili crteže i dojmove, predstavili pjesme koje su naučili, uživali u igri te još jednom pokazali kako knjige mogu biti most između djece različitih jezika i kultura.

Osim rada s učenicima, i učiteljice su bile aktivne sudionice projekta. Sudjelovale su na međunarodnoj konferenciji “Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja” održanoj 15. travnja u Mariboru, gdje su imale priliku razmijeniti iskustva, upoznati inspirativne prakse i steći nova znanja i kontakte za buduće suradnje.

Projekt je učenicima donio bogato iskustvo: razvijali su čitateljske i jezične vještine, izražavali se na kreativne načine, upoznavali nove prijatelje i učili poštovati razlike. A najvažnije – naučili su da granice među državama ne znače granice u srcima.

Pročitajte još

Božićna priredba

Božićna priredba

Božićno je vrijeme, vrijeme blagdana, mira, blagostanja, dobrote, veselja i raspjevanih mališana. U tom duhu u OŠ Središće osvanula je čarobna svečana Božićna priredba za sve učenike, roditelje i...

Pročitajte više
Školski medni dan

Školski medni dan

  U ponedjeljak, 8. prosinca 2025., učenici prvih razreda Osnovne škole Središće obilježili su Medni dan, dan posvećen pčelama, medu i važnosti očuvanja prirode. Kroz zanimljive aktivnosti...

Pročitajte više
Dag, Sinterklaasje!

Dag, Sinterklaasje!

Učenici 6.a i 6.b razreda, Bartol Balenović i Leo Belošić, koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Malo nizozemskog, prošloga su tjedna na posebno kreativan i razigran način obilježili Dan sv. Nikole....

Pročitajte više
Skip to content