Sudjelovanje u međunarodnom projektu Čitanje ne poznaje granice

14. lipnja 2025.

U Osnovnoj školi Središće ove je nastavne godine s velikim entuzijazmom proveden međunarodni projekt “Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja”, koji već niz godina spaja učenike iz Hrvatske i Slovenije kroz čitanje, stvaralaštvo i suradnju. Cilj projekta je poticanje čitanja na materinskom jeziku te upoznavanje kulturnih i jezičnih sličnosti i razlika između dviju zemalja.

Projekt su u OŠ Središće provodile učiteljice 2.a razreda Iva Palčić Strčić i Anja Filjar, učiteljica 2.c razreda Lara Buhin te knjižničarka Mateja Pavliško.

Na samom početku, učenici su istraživali Republiku Sloveniju, crtali i uspoređivali slovensku i hrvatsku zastavu, učili prve riječi na slovenskom jeziku, poput pozdrava “Dobar dan!” i upoznavali sličnosti između dvaju naroda.

U sklopu projekta čitale su se slikovnice slovenskih autora, poput Tatjane Kokalj (Puževi na praznicima), Jane Bauer (Kako prestrašiti čudovište, Ding dong priče), Leopolda Suhodolčana (Tapatapatavko), Neli Kodrič Filipić (Djevojčica i div), Ide Mlakar Črnič (U blizini živi djevojčica) i zbirke priča Ele Peroci Djeco, laku noć.

Čitanje je bilo samo polazište – učenici su nakon svake priče razgovarali o pročitanome, izražavali osjećaje, crtali, pisali vlastite priče, opisivali likove i događaje. Posebno su uživali u stvaranju loga projekta, gdje je svaka škola izradila svoju polovicu, a konačni spoj simbolizirao je prijateljstvo i povezanost bez granica. Također su izradili straničnike kao male poklone za svoje partnere iz Maribora.

Uz likovno i literarno izražavanje, učenici su sudjelovali u raznim kreativnim igrama. Tako su nakon čitanja Ding dong priča crtali vlastita vrata i zamišljene posjetitelje, a priča Kako prestrašiti čudovište poslužila je kao inspiracija za igru “Lovci na čudovišta”, gdje su tražili tragove, crtali i opisivali svoja izmišljena bića. Kroz igru “Oluja straha i hrabrosti” istraživali su zvukove koji ih podsjećaju na osjećaje straha i hrabrosti.

Projekt je uključivao i virtualne susrete, a posebno se ističe zajedničko čitanje priče U blizini živi djevojčica putem Zooma 5. veljače, povodom Svjetskog dana čitanja naglas. Tada su učenici imali priliku istodobno čitati i slušati priču sa svojim vršnjacima iz Slovenije.

Kruna projekta dogodila se 12. lipnja – partnerska škola iz Maribora posjetila je OŠ Središće, a učenici su zajedno sudjelovali u nizu aktivnosti, upoznali se uživo, razmijenili crteže i dojmove, predstavili pjesme koje su naučili, uživali u igri te još jednom pokazali kako knjige mogu biti most između djece različitih jezika i kultura.

Osim rada s učenicima, i učiteljice su bile aktivne sudionice projekta. Sudjelovale su na međunarodnoj konferenciji “Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja” održanoj 15. travnja u Mariboru, gdje su imale priliku razmijeniti iskustva, upoznati inspirativne prakse i steći nova znanja i kontakte za buduće suradnje.

Projekt je učenicima donio bogato iskustvo: razvijali su čitateljske i jezične vještine, izražavali se na kreativne načine, upoznavali nove prijatelje i učili poštovati razlike. A najvažnije – naučili su da granice među državama ne znače granice u srcima.

Pročitajte još

Svi sveti i Dušni dan

Svi sveti i Dušni dan

Pred nama je svetkovina Svi sveti kada se prisjećamo svih svetaca, poznatih i nepoznatih te Dušni dan kada molimo za naše pokojne. Kroz ovaj tjedan učenici naše škole raznim su se aktivnostima na...

Pročitajte više
Obilježavanje Europskog dana jezika

Obilježavanje Europskog dana jezika

Europski dan jezika obilježava se svake godine 26. rujna s ciljem poticanja učenja stranih jezika i promicanja bogate jezične raznolikosti Europe. Riječ je o inicijativi Vijeća Europe kojom se želi...

Pročitajte više
Skip to content